https://saftysign.ir/pricing-panel-advertising

saftysign

เริ่มเข้าขีดเขียน (23)
เด็กใหม่ (0)
เด็กใหม่ (0)
POST:28
เมื่อ 23 เมษายน พ.ศ. 2562 02.49 น.

 

 

نحوه محاسبه قیمت تابلو تبلیغاتی بر حسب متر محیط :

ساخت تابلو تبلیغاتی به عنوان تابلو سر درمغازه و یا تابلو فروشگاهی یکی از اقدامات اولیه برای شروع هر کسب و کار است . اما در اینجا این سوال مطرح می شود که ساخت تابلو مغازه چگونه محاسبه می گردد ؟

شاید به گوش شما هم رسیده باشد که نحوه محاسبه تابلو مغازه با حروف برجسته بر مبنای متر محیط حروف محاسبه می گردد اما برای بدست آوردن این متراژ روش های متعددی وجود دارد .

 حال این سوال مطرح می گردد که چرا قیمت تابلو حروف برجسته بر حسب متر محیط است ؟

قبل از اینکه بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم ابتدا می خواهیم بررسی کنیم که حروف برجسته ساخته شده از چند قسمت تشکیل شده است ؟

اجزای تشکیل دهنده حروف برجسته :

1) نمای حروف :

در تابلوهای برجسته چلنیوم نمای حروف از جنس پلکسی ساخته می شود که این حروف قابلیت عبور نور را دارد و می توان آن را در رنگ های متنوع پیاده سازی نمود اما در ساخت تابلو استیل برجسته به دلیل عدم نور از داخل حروف ، نور از پشت تابلو به آن تابانده می شود تا یک تابلو تابان زیبا به نمایش درآید . در هنگام ساخت تابلو چلنیوم الماسی از دو لایه پلکسی با دو رنگ متفاوت بهره گرفته می شود .

2) لبه ی حروف :

لبه های حروف نقش اصلی در میزان برجستگی حروف ایفا می نمایند ، این لبه ها از جنس چلنیوم یا پلکسی بوده و به صوررت استاندارد در اندازه های 7 ، 9 ، 11 سانتی متر یافت می شوند . لبه های چلنیوم از رول چلنیوم بدست می آید و قیمت رول چلنیوم بر اساس متراژ تغییر می کند .

3) پشت کار :

پشت کار یک تابلوی تبلیغاتی از جنس چوب یا PVC می باشد . روشنایی تابلو های تبلیغاتی توسط لامپ های LED  و یا SMD تامین می شود . این لامپ ها به صورت بلوکی در کنار هم قرار گرفته و نور لازم برای تابلو را فراهم می نمایند .

عوامل موثر در تعیین قیمت تابلو تبلیغاتی :

عوامل متعددی در نحوه قیمت گذاری بر روی یک تابلوی تبلیغاتی که به عنوان تابلو سر در مغازه یا تابلو فروشگاهی نصب می شوند دخیل هستند . برای بررسی این عوامل یک سوال مطرح میشود ، اینکه چرا یک تابلوی تبلیغاتی ساخته شده توسط تابلوسازهای مختلف ، با قیمت های متفاوتی عرضه می شود ؟

پاسخ این سوال مستلزم بررسی عوامل متعددی که در ادامه در مورد آن بحث کرده ایم می باشد .

یکی از روش های محاسبه قیمت تابلو تبلیغاتی بر اساس حروف برجسته به صورت دستی می باشد که این روش برای حروف با تعداد بالا و نوشته های طولانی و یا لاتین بسیار وقت گیر است . پس بهترین گزینه محاسبه متر محیط با استفاده از نرم افزارهای طراحی همچون کرل می باشد . این نرم افزار به راحتی ابعاد فضای نصب بر حسب محیط را اندازه گرفته و قیمت تابلو مغازه را اعلام می نماید .

یکی  از مسائل مرتبط با قیمت گذاری تابلوی تبلیغاتی اندازه قطر قلم است . حروف برجسته ای که بتواند نور را از خود عبور دهد مانند تابلو چلنیوم می بایست حداقل 5 سانتی متر قطر قلم داشته باشد تا بتوانیم قطعات مربوط به لامپ هایی که فراهم کننده نور تابلو هستند را در آنها جای دهیم اما اگر قطر قلم کمتر از 5 سانتی متر شد می توان با دور دادن به حروف اصالت فونت را حفظ کرد و هم قطر مناسب بدست آورد . قیمت تابلو چلنیوم و یا هر تابلوی تبلیغاتی دیگر اگر قطری بین 5 تا 12 سانت داشته باشد ثابت است  اما اگر این قطر قلم از 12 سانتی متر بیشتر شود قیمت آن نیز بیشتر خواهد شد .

یکی از ابزارهای مورد استفاده دیگر برای ساخت تابلو حروف برجسته استفاده از لبه چلنیوم می باشد ، این لبه از جنس آلومینیوم بوده و به شکل رول هایی 30 متری با متراژهای 9،7 و 11 سانتی متری در رنگ های متنوع در بازار به فروش می رسند . بهترین نوع رول های چلنیوم توسط آلوراپید در کشور اسپانیا تولید می شود .

 

 

 

 

 

ابزار کاربردی دیگر پلکسی گلاس نوعی پلاستیک شیشه مانند می باشد که در رنگ های متفاوت و با ضخامت های 1 تا 20 میلی متری عرضه می شود . استفاده از ورق پلکسی گلاس مرغوب و با کیفیت از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است چرا که هم به عنوان نمای اصلی حروف برجسته به نمایش گذاشته می شود و هم کیفیت و دوام یک تابلوی تبلیغاتی را تعیین می کند . امروزه از این ورق ها توسط شرکت های متعدد و با نام های متنوع تولید می شود اما در حال حاضر بهترین نوع آن عبارت است از  SUMIPEX و YEAR LONG که توسط کشور تایوان ساخته می شود . بهره گیری از نوع باکیفیت ورق پلکسی در ساخت حروف برجسته چلنیوم و قیمت تابلو چلنیوم تاثیر بسزایی دارد .

 

 

 

 

بلوک های SMD یکی دیگر از ابزارهای کاربردی در ساخت تابلو تبلیغاتی است .  بلوک های SMD به صورت تک رنگ و فول کالر در بازار یافت می شوند که ازنوع معمولی  به علت عدم ضد آب بودن در محیط های بسته استفاده می شود اما نوع ضد آب آن در هر محیطی قابل استفاده است . استفاده از لامپ های با کیفیت و با نوردهی بالا در محاسبه قیمت تابلو تبلیغاتی بی تاثیر نیست .

 

 

 

 

منبع تغذیه : از منبع برای تبدیل ولتاژ برق شهری به ولت 12 با جریان مصرفی SMDها استفاده می شود . منبع تغذیه نیز داری انواع و برندهای متنوع و قیمت های متفاوت می باشد که بهره گیری از نوع با کیفیت یا بی کیفیت آن درتعیین قیمت تابلو تبلیغاتی که شما انتخاب کرده اید بی تاثیر نیست.

ورق PVC  : از این ورق ها برای زیرسازی تابلوهای تبلیغاتی استفاده می شود این ورقها ضخامتی حدود 8 تا 10 میلی متر دارند . استفاده از ورق PVC با ضخامت 8 میلی متر قیمت کمتری نسبت به ضخامت 10 میلی متری دارد

با بررسی موارد بالا یک سوال دیگر در ذهن مطرح می شود و آن این است علت اینکه یک تابلو مغازه با ابعاد ثابت ، متر محیط متفاوتی دارند چیست ؟

 عامل مهم دیگر که باعث تفاوت قیمت می شود نحوه جایگزینی و فونت حروف برجسته می باشد برای مثال همان طور که در شکل زیر ملاحظه می نمایید  می خواهیم متر محیط یک تابلو را با طول و عرض یکسان بررسی نماییم همان طور که مشاهده می کنید هر چه نوع فونت و محیطی که حروف برجسته اشغال می کنند بیشتر شود سبب افزایش متر محیط و در نتیجه افزایش قیمت تابلو تبلیغاتی می شود

 

โพสตอบ

* ต้องล็อกอินก่อนครับ ถึงสามารถเโพสตอบได้

 
รอสักครู่กำลังโหลดข้อมูล
ข้อความ : เลือกเล่นเสียง
สนทนา